"do you have five?" "no fire!"

Vi har alltsa landat i Kuala och ska imorrn har ifran, till Penang. Vi sager sahar, flygresan gick lattare an sjalva forberedelserna. Lat mig beratta om var vistelse pa Balis flygplats: Efter att ha statt i en halvtimmes ko till var incheckning far vi lagga ryggsackarna pa vagen och mannen bakom disken fragar efter vara visum. Vissa av er vet att Malin far lite latt jattepanik nar det galler flygplatser och saker hon inte har koll pa. Tjejen har ingen aning om vart hennes visum ligger medan jag och Hanna lagger lugnt fram varat. Efter att hon sett att vi bada har vara blir paniken storre. Hon kommer pa att det ligger i ryggsacken (som redan ar vagd). Med andan i halsen forsoker hon fa upp ryggsacken samtidigt som hon sager "AAAH NU fAR JAG INTE UPP RYGGSACKEN HELLER, BLIXTLASET SITTER FOR FAN FAST!"  Tre djupa andetag senare och forsok till smidigt skratt av mig och Hanna lagger hon fram visumet och vi kanner lugnet... i tva minuter sen marker killen bakom disken att Hannas vaska akt ivag utan en lapp pa. Da kommer Hannas panik och bade jag och Malin forstar att personalen pa Kualas flygplats inte kommer fa en latt match om hennes ryggsack inte ar med. Diskkillen sager att vaskan kommer med och det blir tre svenska "high fives" i luften. Vi ar ivag, nasta kontroll. Nasta papper. Nasta panik. "Passport pappret" ska upp och det har Malin inte med sig, nu kommer hyperventileringen samtigit som jag och Hanna tar fram vara nasta papper. Med skakande fingrar (mest Malin) gar vi fram till disken dar det visar sig att det ar samma papper som tidigare som hehovs. Dar kom lugnet igen. Nu ar vi genom sparrara och allt ar frid och frojd. Vi gar mot flygplanet i "korridoren" dar man far valja tva vagar. Vi tar den som ser bast ut och konstaterar att det star "Malaysia airliners" (vi ska aka med "Air Asia") dar far aven jag lite panik och fragar en man med gul vast om det verkligen ar Air Asia och om planet gar till Kuala Lumpur. "Yes, yes" far jag till svar och vi satter oss i stolarna. PUH.

Lat oss hoppas att var bussresa pa 4,5 timmar imorrn till Pengan gar smartfritt. Panik ar fan en jobbig kansla...

Ps1Det blev lite mycket shopping i den har staden, men "det ar ju saker vi behover"
Ps 2 Mamma och pappa las noga nu. Det har gatt en manad pa var resa och jag har inte tappat bort en enda pinal.Kann pa den!


Kommentarer
Postat av: marianne

Oooooooohhhh Vad jag önskar att jag fått se denna föreställning!! Panik i kubik. Lycka till med tågresan. Var ligger Penang?

puzzzzzzz m

2010-10-21 @ 15:48:01
Postat av: marianne

Oooohhhh vad jag önskar att jag fått se denna föreställning. Panik i kubik!! Lycka till tågresan

Var ligger Pengan??

2010-10-21 @ 15:52:27
Postat av: marianne

Ja usäkta virrhönan, kan det va åldern? Buss ska ni ju åka. What ever. Puzzzzzz m

2010-10-21 @ 17:27:40
Postat av: Gini

hahahhahahah..KUL...

Bra Gumman blev impad att du verkar ha dina papper under kontroll, slappna inte av för mycket nu bara.

Kunde se Malin framför mej;). Kramar till er alla tre

2010-10-21 @ 18:08:13
Postat av: Lena

En underbar beskrivning! Ojojoj, kan tänka mig paniken och hur Malin var.

2010-10-21 @ 18:25:18
Postat av: sarasfarsa

ja de e fan imponerande sara. forsätt och överraska mig.schyssta bilder. ser ut som öregrund

2010-10-21 @ 21:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0