Kajak pa djupt vatten

Uppdatering om Hannas lage: Idag var vi hos lakaren som drog ur massa sand ur Hannas sar samtidigt som hon ligger, vralar, klammer at min planbok och sager "wait wait, jag svimmar snart" vet inte om det var i panik hon sa det eller om hon faktiskt trodde att thaidoktorn helt plotsligt forstod svenska. Laget ar stabilt och hon har fatt kylspray och tabletter. Jag ser framfor mig: Hanna som slanger kryckorna och hoppar upp pa borden och dansar till "Baby baby" pa nyarsafton, vore vackert.

Nar Hanna lag pa rummet och tittade upp i taket hyrde jag och Mallan en kajak och paddlade till Monkey bay. En kritvit strand med turkost vatten och apor som springer runt och tigger bananer. Vagen dit var bara en aning speciell. Det ar ju allmant kant att Malin ar lite smatt skraj for vatten men att radslan har forsvunnit under resan... jag kan meddela att hennes nasa har blivit lika lang som Phinocchios. Hon har ljugit. Hennes radsla bestar. De forsta metrarna gick ratt bra att paddla men sen nar vattnet blev djupare fast med sikt sager hon lite nervost "Sara det ar val inte sa djupt har? Eller hur?!" "Jo jag tror faktiskt att det ar djupare an vad det ser ut" klacker jag ur mig for att testa hennes granser. Hon klarade det men sen kom vi ut pa det klarblaa vattnet. Utan botten i sikte. Dar kom paniken. Jag ville egentligen till  "the private beach" vilket innebar att vi skulle behova paddla pa morkare vatten en bit. Jag fragar Malin om vi inte ska sikta in oss mot Monkey bay istallet. "JA, VI ANDRAR RIKTNING NU!" Jag hade inte sa mycket att saga till om dar. Malin borjade paddla snabbare och sjunga "Cara mia" i fel melodi for att halla tankarna borta fran det djupare vattnet. Hon byter lat, till en som jag inte kan och fragar, i samma panik som under alla vara flygresor, varfor jag inte sjunger med.  Jag slapper bomben: jag kan inte laten. Svar: JA MEN VAD FAN KAN DU SJUNGA DA? KAN VI PRATA OM NAGOT ANNAT?
Ni forstar att det var svart att halla sig for skratt. Men efter nagra latar kom vi fram till vart mal och vi placerade kajaken pa stranden. En harlig och minnesvard tur.

Imorgon ar det dagen fore nyar och vi hoppas pa mer stek pa stranden. Nilzon kommer med ett stort svenskt pack sa pa nyarsafton blir vi ca 15 glada sjalar. Middagsbord ska bokas. Blir nog en, som julafton, harlig men annorlunda nyar.

Gott nytt ar!
Sara

Kommentarer
Postat av: Sarasfarsa

Bra att du lär dig paddla Sara. Du har ju fått gener för det.

Gott nytt år

2010-12-29 @ 17:57:02
Postat av: Gini

GOTT NYTT ÅR Tjejer!!!!!!!!!



Härligt att träffas om en vecka, puss och kram

2010-12-30 @ 16:40:08
Postat av: Anonym

2010-12-31 @ 16:14:42
Postat av: gabriella

Gott Nytt År och njuuut nu av sista veckan!

2010-12-31 @ 16:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0